Salladsknapraren,

Godmorgon!
Söndag morgon.
Vaknade nyss och sitter här med en finfin frukost: Rostad jättefranska med gravad lax på samt citronsaft som jag pressat på, äggen står på kokning och ett glas juice därtill.

Nu måste jag bara berätta vad som hände igår!
Jag, mamma, pappa, mormor, tom och david satt och spelade sällskapsspelet sequence.
Jag kände att sallad skulle vara jättemummsigt så jag satt och knaprade sallad ur en skål. Helt plötsligt när jag lyfter ett blad för att äta det, ser jag en LARV ligga i skålen.
Jag fick såklart rå-panik, hoppade rakt upp som skjuten ur en raket och gallskrek. Och jag kan skrika. Jag skrek och skrek och skrek, spottade och fräste, sprang till vasken och sköljde munnen säkert tio gånger.
Tom hade nog roligast. Han filmade, tyvärr för sent för panikattacken men larven är med!

Vilket äventyr. Ush.

Idag planerar jag att ta en långpromenad med hundarna, och jag kan tänka mig att pappa vill hänga på. Då landar det förmodligen på någon mil eller någonting sånt, om pappa får bestämma. Hoppas jag överlever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0