Söndag och årligt pepparkaksbak!

Godmorgon världen!
Idag är jag sjukligt trött. Gick upp och åt frukost för att sedan pallra mig tillbaka till sängen, utmattad.
(Gick och la mig halv fyra, J tvingade mig att se en läskig film med dåligt slut om vampyrer och varulvar, därefter såg vi en menlös motorcykelgängfilm vid namn hellride).

Nu tvingar jag mig upp igen för att gå ut och rida min häst innan farmor, farfar, faster och kusinerna kommer för att genomföra vårat årliga pepparkaksbak!
I år ska vi även baka lussebullar, hoppas jag. Jag föreslog det, det är ju så gott!
Så det blir bakning i massor, ugnen brukar gå varm ganska länge och ett antal glassburkar fylls med pepparkakor i alla dess former.

Hemskt tråkigt är att min kamera är sönder! Berättade jag?
På en fest förra helgen började ett antal personer slita i den (ni vet hur de blir, när de inte vill vara med på bild, eller vill se en bild...), och när jag fick tillbaka den var den trasig.
Min fina, älskade kamera...! Ska lämna in den på lagning. Vilket år som helst...
Hade varit roligt att ta några fina bilder på när vi bakade.

Nu ska jag byta om och försöka finna energin till att rida en tur utan att ramla av av utmattning.


(Bilder tagna från Googles bildsökning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0