Vackert

Nu har snön kommit till oss på riktigt.
Förhoppningsvis för att stanna i ett par veckor.
Det är riktigt fint, men kan vara ganska ofunktionellt.

I morse trodde jag att jag hade missat bussen, men i vår färd till en annan buss upptäckte vi att andra som skulle åka med den stod kvar. Jag hoppade av vid Svartarbo (Hamstedts för er som vet) och väntade med dem där.
Vi fick vänta i tjugo minuter i snöyran. Inte så jätteroligt.

Hade en chill dag i skolan, gjorde inte ett skit förutom att byta ut belysningen på våran kära julgran som jag fått jobba så hårt för (den förra belysningen var ojordad, så vi fick köpa en ny jordad)
Och snacka med grapparna Trepkow och Nickepicke och Fia.
Rolig lektion.

Därefter sprang jag ner på stan med Fia och shoppade lite julklappar. Nu har jag bara en julklapp kvar, till lillebror.
Jag vet vad han ska få, men den fanns inte i lager.
Hoppas alla blir nöjda, man har ju ingen höjdarekonomi direkt så det fick bli lite småsaker. För sakens skull, ungefär. Det är det som är så tråkigt med julklappar, eftersom man förväntas köpa någonting blir det inte alltid att man hittar någonting speciellt, någonting man verkligen gillar.

Jag åkte tvåbussen hem, självklart körde den i diket. Mötte plogbilen.
Otippat!
Endast jag, Anders Masken Mattson och Fredrik Ivarsson satt på bussen, så vi fick roa oss bäst vi kunde i trettio minuter medan plogbilen och busschauffören försökte lösa problemet.

Nu är jag iallafall hemma och har just druckit upp mitt te och ätit upp mina pepparkakor och lussebulle, och väntar på maten: Fisk.
Alla hatar fisk, jag tycker att fisk är ganska gott!
Med undantag, såklart.



Bild tagen från Google. Saknar min älskade kamera :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0