Höstmörker

Goddagens!
Jösses vad mörkt det är om eftermiddagarna, eller hur?
När jag åker hem är det mörkt, när jag hoppar av bussen är det kolsvart.
Det är lite synd tycker jag att man ska sitta inne och jobba/gå i skola under alla soltimmar, och när man väl blir ledig vill man inte göra så mycket eftersom det är så mörkt och ruggigt.

Idag har jag varit på ett aerobicspass med klassen. Det var ganska roligt faktiskt och ansträngande, tyckte jag. Jag blev ungefär helt röd och svettig medan många andra inte tyckte att det var jobbigt alls!
Min mor tränade mycket aerobics när hon var ung, och hon säger att det blir vad man gör det till (som allt annat då ungfär) - anstränger man sig blir det jobbigt, men man kan göra det lätt för sig. Jag ansträngde mig iallafall!
Det var sjukt vidrig lunch i skolan också, isterband eller grå falukorv som simmade runt i flottvatten. Mmm, frestad man var. Det blev alltså ingen lunch, men jag köpte en banan och ett äpple efter skolan.
 
Det får mig att tänka på the SWINEFLUE. Jag köpte ju ett äpple, och brydde mig inte om att ta någon påse. Inte tänkte jag på det, men när jag väl stod vid kassan och skulle lägga den på bandet började jag tänka på hur illa det antagligen är. Först och främst att äpplet legat bland alla andra äpplen, undra hur många som kladdat på det? Och för det andra, hur många händer har inte varit på bandet?
Det var inte direkt så att jag hade avsköljningsmöjligheter på bussen heller.
Ush, hoppas jag inte vaknar med svininfluensan imorgon.

Förresten, jag vill fortfarande ha fler förslag till bloggnamn!

Puss på er i höstrugget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0