Linn <3 Snälla människor

Idag har vi inte gjort ett skit i skolan, och slutade halv tolv.
Jag och brudarna gick på lunch på "mei wang sushi" (?) och jag var inte så sugen på sushi så jag köpte kycklingspett. De var fulla av geléaktigt fett.... sånt tål jag inte, så jag käkade riset. Värt med lite ris för 70 spänn...

När vi åkte ner på stan så var det den där jättesupertrevliga mörkhyade busschauffören ni vet ??
Han som alltid har ett stort smile på läpparna och säger: "Hej hej, välkommen!" Till varje person som kliver på med sin lilla brytning.
Sånt gör mig så glad!
Tänk om alla människor var sådana, vad rolig den här världen skulle bli att leva i.
Han värmer verkligen hjärtat, och alla som sitter på bussen blir glada, och skulle någon vilja skräpa ner på hans buss? Nej verkligen inte jag iallafall. Synd att de flesta busschaufförer är griniga som attan.

Inte nog med det, för när jag gått på stan med Angelica i ett par timmar och skulle åka med bussen hem går jag förbi en ädre dam, och sneglar på henne. Hon märker det, och ser på mig och frågar om jag skulle vilja ha en kola. Kan ni förstå? Så himla sött, att hon bjuder en förbigående helt främmande människa på godis.

Båda dessa saker gör mig så glad, och jag vill verkligen vara en så trevlig människa själv. Så lite gör verkligen så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0