Svag

Jag blir så ledsen över att vara svag på det sättet att jag låter irritation påverka mig så starkt.
Även om irritationen är befogad, är det fortfarande jag själv som kan styra över min ilska.
Det är jag som gör mig arg, även om jag blir arg på grund av någon annan eller någonting annat.
Det går att lära sig att kontrollera sin ilska.
Jag känner att det är en förlust att vara elak, även om personen i fråga varit elak mot mig först.

Att ha en sådan självkontroll, att inte bli arg, eller att inte visa sin ilska även om man blir arg. Att behålla sitt lugn och sitt förnuft, även om man blir provocerad till tusen, det är en egenskap jag skulle vilja ha.
En egenskap jag avundas.

Fysiskt och psykiskt våld är svaghet.  


Kommentarer
Postat av: Mamma

Är så glad att mina åsikter verkar slå rot i mina barn, sorry att jag inte lever som jag lär själv älskling!

2009-11-26 @ 19:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0