tisdag: tre små ord

Godkväll!
Idag har jag faktiskt hittat ett par stövlar! Hittar ingen bild på dem nu men det är ett par helt vanliga svarta stövlar i skinnimitation.
Jacka fanns ingen i min storlek tyvärr, och de tar ju oturligt nog inte in fler nu... Olyckligt!

Jag sitter här och läser om relationer på expressens hemsida.
Läser en artikel av Arna Sunje som skriver att det nu är männen som först erkänner sin kärlek till flickvännen genom att säga "Jag älskar dig".
Detta är en vänding, tvärt om har det tydligen varit kvinnorna som var snabbast.

Detta enligt en undersökning i Stella Magazine som inneslutit 2000 kvinnor och män i olika åldrar som haft ett förhållande det senaste året. 
Undersökningen visar dessutom att det tar ungafär sju månader för mannen att säga det, och åtta månader för kvinnan.
Detta kanske är något främmande för många, eftersom de flesta ungdomar faktiskt tyvärr slänger ur sig "Jag älskar dig" till höger och vänster nuförtiden, enligt min tro utan att riktigt veta vad det betyder. 

En annan sak som dokumenterats är att män lättare och oftare blir kära än kvinnor, grattis!
Männen är tydligen känsligare och mer villigare att uttrycka sin känslor, menar en relationsrådgivare.
Fick mig att tänka på att vi kvinnor har blivit så inbankade i att vi ska vara så svårflörtade.

Samma relationsrådgivare hävdar också att det är männens sätt att handera sina inre känslor som är för svåra för dem att förstå.
Jag har alltid trott att det manliga könet har det lättare på det sättet, lever mer i nuet, är ganska anpassningsbara. Eller kanske är det bara jag och inte kvinnofolk i allmänhet som är invecklade och exempelvis funderar över beslut till förbannelse, inte kan släppa saker och tänker, tänker, tänker utan att egentligen komma fram till någonting utom att det inte verkar finnas någon bra lösning. 

Kan det vara så det finns sådana skillnader mellan kön som att männen i regel är mer lättanpassade, nöjda, och kvinnor mer intellektuella, djupare, övervägande? 

Alla människor föds väl med samma psykiska grund? Detta kanske i så fall har med uppfostran att göra, på något sätt.

En intressant och lite skrämmande del i det här är kommentarerna som följde under artikeln:
Jag citerar:

"Jaha, det säger de!
Gissa varför???"

och

"vi män säger jag älsker dig för att vi vill ha sex direkt , älsker dig betyder inte mycket för oss , det är ett ligg som vi är ute efter , och tejerna blir snabbt lurade ,"

Haha, vad ska man säga?
 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0