- ars amandi

- konsten att älska.

Idag: Panikshoppat presenter till min storebror, firat min storebror, shoppat skor och julklapp, insett att jag är en naturbegåvning på att spackla (det är faktiskt sant, åtminstone enligt min läromästarinna), frusit, varit trött, gymmat klockan sju på morgonen, ätit tårta, ätit god mat, jobbat i stallet.

Mitt humör har i slutet av dagen inte varit underbart, antar att det är pms som kommer smygande. Det är tillfällen som dessa jag önskar att jag var en ännu mer outtröttligt positiv och glad människa som bara sprider värme omkring sig, dagar som dessa är det dock väldigt svårt. Det är då ofta min fina, underbara, tacksamma, omtänksamma, goa, kärleksfulla, omsorgsfulla, mjuka, varma, ständigt trevliga, snygga och snälla prins som får ta emot smällarna. Och det är verkligen inte meningen. Att älska är verkligen en konst.

Glöm inte att kärleken är det förmodligen värdefullaste ni har. Love is the thing, you know.

 

Kommentarer
Postat av: farmor

älskar dig ungen min, har bara lite svårt att visa

det

2010-12-02 @ 08:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0