- dag fem

♥ Vad är kärlek?

Det är en fråga som jag tror har lika många svar som det finns individer på denna planet. Jag tror även att den är väldigt svår att besvara, och jag tror att jag skulle kunna besvara den på tusen olika sätt. Jag ska i allafall försöka. Åh, är det ens lönt att försöka? Kärlek kan ju vara så mycket. Jag kan omöjligt få med allt. Det finns ju även olika former av kärlek, det finns ju kärlek till sin familj, kärlek till sina djur eller kärlek till sin partner.

Kärlek för mig är att inte kunna vara utan en person. Att vilja somna varje kväll vid hans sida och vakna varje morgon vid hans sida. Att inte kunna få nog av honom. Att sakna honom så fort han lämnat dig. Att kunna titta hur länge som helst på honom, eller en bild av honom, och bara njuta. Beundra. Att bli lycklig av att höra hans röst, att le i många minuter när du går helt ensam på vägen bara för att du tänker på honom. Att önska att eran kyss aldrig skulle ta slut. Att aldrig vilja släppa hans hand. Att det inte finns någonting som är så avkopplande som att vara i hans famn, hans famn är platsen där du hör hemma. Där kan du vila, där kan du få vara den du är. Att kunna bara ligga och kramas och bara vara i timmar. Att hans beröring är magisk, så njutningsfull. Att inte vilja vara med någon annan. Att vilja leva tillsammans med honom, eller inte alls. Att känna sig fullkomligt hel, bara när han kompletterar dig.

Allt det där är sant, för vissa. Men också så fördomsfullt. Alla har inte förmånen att få vara så lyckliga, ibland är det helt annorlunda. Kärlek kan vara tårar, smärta, vansinne, sorg. För när föremålet för kärleken försvinner (eller inte älskar tillbaka), var tar då kärleken vägen?

Kärlek kan vara uppoffringar, omsorg, kämpande. Det kan vara att lida när den man älskar lider. Att acceptera någons dåliga sidor, att lära sig att älska människors brister.

Jag känner mig kanske inte helt nöjd med min text om kärlek, och jag tror nog att om man frågat mig förut så hade svaret sett annorlunda ut, och även om man skulle fråga mig i framtiden. För jag tror att i takt med att livet ger oss flera erfarenheter förändras också vår syn på saker och ting, även kärleken. Hur skulle ni beskriva kärlek?

Kommentarer
Postat av: anna

Du Linn din text fångade mig i varje fall!

du fick mig att fundera på min kärlek till min partner hur den ser ut idag och din text hjälpte mig att sätta ord på den. å det är jag tacksam över =) jag har inte den förmågan som du har eller så är det så att jag helt enkelt inte kan se vår kärlek i ord. När jag läser dina inlägg här så får du alltid mig att tänka och tänka på ett nytt sätt, det känns oxå bra för att mitt tanke sätt är inte alltid den bästa.

Hoppas att familjen och du är friska nu från kräksjukan.

KRAM

2010-12-09 @ 23:38:09
Postat av: Linn

Tack Anna, vad glad jag blir! :)

2010-12-13 @ 21:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0