- dag nio

♥ Min tro.

Jag tror inte att det finns en gud. Jag tror inte på bibeln. Jag tycker inte speciellt mycket om att gå i kyrkan (kanske för att jag gjort det av tråkiga anledningar så många gånger) och jag har inte konfirmerat mig.

Dock finns det andra saker jag tror på. Jag tror på vissa övernaturliga ting, och jag tror att man på något sätt lever vidare efter döden. Självklart vill jag tro det, men jag har också andra anledningar till att tro på det. Jag har själv sett saker, och jag har nära anhöriga som sett.

Jag tror delvis på ödet, men jag tror ändå att man kan påverka sitt eget öde. Men det är enligt mig en svårare fråga: Är saker menade, eller händer de bara i samma takt med att livet rullar på? Har alla sin bestämda dag? När det gäller ödet och slumpen är jag inte lika säker på vad jag tror.



Vad tror ni på?

Kommentarer
Postat av: anna

Om du inte redan kollat in min blogg så gör det skriv gärna kommentarer där om du vill.

Kram på dig och God Jul Å hälsa familjen det från mig oxå

2010-12-19 @ 18:47:51
URL: http://du-jag-vi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0