Fredag ljuva fredag <3

Hej alla glada

Har just haft föreläsning här i skolan, hungerprojektet var här.
Världens bästa affärsidé, har de som slogan. Det var faktiskt intressant och jag gillar deras affärsidé mycket! Vi fick se en reklamfilm de gör, som jag kortfattat kan beskriva:
Vad kommer att rädda världen? En flicka. En flicka som får utbildning -> blir kreativ -> kan införa nytt tänkande i sin by -> förändra människorna där -> de kan hjälpa sig själva att utvecklas -> de blir fria från hunger.

Spännande.

Efter föreläsningen fick vi ett uppdrag att komma på en idé där man kan samla in pengar till hungerprojektet, och min grupps idé var att slå upp ett tält på URF i sommar, ställa ut stolar och bord, sälja fika och proppa kunderna fulla med så mycket info om hungerprojektet som bara möjligt! Great, huh?

Vi fick också beställd ceasarsallad eller kalkonsallad från Kajsas Kök ;) Wiie, lite bättre än skolmaten.
I övrigt har jag inte jobbat ett skit nästan, förutom att komma på idéer till kommande/pågående projekt i skolan. Bra idéer också!
Sen har jag läst alla bloggar jag prenumererar på, och pillat på mammas bloggdesign litegranna och skrivit en övertydlig guide till henne om hur man laddar upp bilder på bloggen ;) haha! Sötmamma.

Jag föreslog mamma att börja blogga, eftersom hon säkert har väldigt mycket tankar och känslor nu, och bloggandet är ett superbra sätt att ventilera ut sådant på.
Hon nappade, och bloggar för fullt med fler läsare än vad jag har!
Det är också bra för våra nära och kära tycker jag, och sådana som inte är så nära, eftersom de snabbt blir uppdaterade om läget, utan att behöva känna att de tränger sig på.
Ni kan följa mamma (och mig) på Bloglovin.
Här hittar ni mammas blogg.






Är sugen på dessa skor och ett coolt nagellack till!
Synd att man är så fattig efter the spending spree igår. Snart 25:e ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0