Livskvalitét

Hej!
Klockan är halv två och jag kom just in från ridturen.

Jag måste säga att jag är så nöjd över att jag har skapat mig ett sånt liv som jag har, att jag lever som jag lever: ett liv med mening.
I dag har jag ingen skola att gå till. Ingenting alls, men jag gick upp klockan sex ändå, åt frukost, och gick ut i stallet, där jag också varit mellan klockan åtta och nu med undantag från en timme när jag gick in och drack te.

Jag vet så många i min ålder som går i skolan (om ens det) och sedan åker hem, lägger sig och sover, eller sätter sig framför tv:n eller datorn, och sitter där tills de går och lägger sig mitt i natten (med paus för maten som mamma lagat åt dem medan de såg tv).
Jag vill inte ha ett sådant liv. Jag är tacksam över att "arbeta", nyttja min kropp, varje dag. Jag vill inte sitta och slöa och vänta på mat, jag vill själv hjälpa till att laga den.

Självklart finns det dagar då jag behöver vara i sängen en hel dag, eller bara ligga med en fet godispåse framför tv:n. Men jag minns faktiskt inte när sist, för jag mår faktiskt bäst av att göra saker.
Sen är jag ju väldigt intresserad av utseende också, vilket inte alls passar in i mitt annars så oglamourösa liv egentligen. Men det mår jag också bra av, och därför tar jag hand om mig själv och min egen utsida också - därför att det vårdar min insida.

Jag tror att väldigt många människor gör saker de inte mår bra av, utan att de egentligen vill, och att de ofta låter bli att göra saker de mår bra av.

Kommentarer
Postat av: m

Nästan skrämmande hur jag lyckas indoktrinera mina barn... glöm inte att SLÄPPA kraven o göra det du VERKLIGEN mår bra av, inte det omvärlden får dig att TRO att du borde göra...

2010-02-09 @ 14:21:50
Postat av: Julia

Du är bäst stumpan! Mentalt är du nog den äldsta personen jag vet. Att tänka "Jag vill göra det o det, men ....ja orkar inte" räcker ju inte riktigt. O det har du förstått, jag är stolt över att ha en så klok människa som du i min närhet!

2010-02-09 @ 19:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0