2 Januari

Dagen har mestadels spenderats med tre olika saker:
Sovit, lagat mat, och varit i stallet.

Jag vaknade klockan tolv med Jesper vid min sida. Jag åt "frukost", sen gick jag ut i stallet och mockade, stack ut på en skrittur.
Jag, Juli, Maja och Janke. Myspysigt var det, det är helt otroligt hur vackert det är med den tjocka snön som lagt sig som ett mjukt täcke på granarnas alla grenar. Årets första ridtur var så fin, bortsett från det faktum att mina tår och mina lillfingrar genomled en smärre kris.

Jag kom in från stallet halv fem, så jag spenderade ganska mycket tid där idag. Sedan lagade jag middag tillsammans med pappa, Tom och David. Vi tog ett recept ur SMALT OCH SUNT, kokboken jag fick i julklapp av farmor och farfar. Det är sjukt att nyttig mat ska vara så dyrt och så svårt att laga, och ta så lång tid att laga. Då blir det ju bara jobbigt att laga nyttig mat, och man blir inte så motiverad.

Därefter åt vi och nu har jag, Mamma, Pappa och Joel sett Harry Potter och den Flammande Bägaren i Mammas och Pappas säng. Jag slocknade ganska fort, och vaknade inte förrän filmen var slut. Älskar att sova till film, och när man är omgiven av andra känner jag trygghet. Då sover jag så bra.

Kom just in från stallet, vi har tagit in våra små troll. Det är mysigt att vara i stallet, och jag har faktiskt ingenting emot att mocka och sådana saker. Bara man klär på sig ordentligt. Det är när man fryser tårna av sig, som jag gjorde idag när jag ridit, man funderar på om det är värt det. Så man får försöka se till att undvika det missödet.

Jag är så missnöjd med allting just nu. Jag orkar inte vara det. Det är jobbigt. En människa kan inte ha allt, kan inte göra allt, som jag skulle önska. Jag måste inse det, förstå det och acceptera det. Men hittills har jag inte lyckats, och är missnöjd över struntsaker stup i kvarten...

Nu ska jag gå och se en till film med min familj (eller delar av den iallafall) tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0