Fredag

Godmorgon bloggen.
Sitter och väntar på min havregrynsgröt som står på tillagning i micron. Frukost.
Har varit ute och skött stallet och hästarna. Det är jobbigt att gå upp på morgnarna, men det är väl ändå kanske dags att ställa tillbaka dygnet tills skolan börjar... Var uppe till halv fyra så jag vet inte om jag har lyckats så bra hittills.
Fy. Jag vill inte att skolan ska börja. Nu pep gröten. Jippi. Hungrig.

Det här lovet har liksom bara flutit förbi, ganska obemärkt. Ganska skönt. Men ganska tråkigt. Har inte gjort nånting kul typ. Inte varit på en enda fest, inte ett skit.
Jag kan inte sticka iväg heller, hästarna kräver sin tid. En och en halv timme på morgonen, lunch ska de ha på dagen och en och en halv timme på kvällen. Dessutom har min kära häst Juli blivit för intelligent för sitt eget bästa, peppar peppar ta i trä, hon har minsann lärt sig hur man tar sig ur hagen. Man bara lutar sig på grinden tills den töjs ut eller släpper, (det är så kallt nu att elasticiteten i elbanden inte fungerar) och kliver ut. FREE!
Så där har man ju också en faktor. Pappa vred dock upp styrkan på strömmen, och i morse när jag tog ut henne fick hon sig en stöt på näsan. Klantigt, hoppas det avskräckte henne.

Jag har dessutom börjat försumma min stackars dator. Hittade den nu i morse och den har minsann stått på snooze sen i förrgår. Vem bryr sig om datorn, jag har väl lite viktigare saker att tänka på, liksom? Nackdelen är att man har sjuttiotvå olästa blogginlägg på bloglovin (en sajt där man kan följa olika bloggar, den berättar när bloggaren har skrivit ett inlägg, ni kan bli medlemmar och följa mig där så behöver ni inte vara rädda för att missa något!) :) www.bloggkoll.se
Och att man har en miljard händelser på kära fb.

Däremot har jag sett en del film på detta lov, förvånande nog. Jag brukar aldrig se film, men nu har jag tillsammans med olika personer suttit där, gäckad i vardagsrummet. Trevlans.
Sorry att jag skriver så långa och rätt ointressanta inlägg just nu, måste jag inflika
Skriver liksom det jag har lust med, för min egen skull.
Igår var jag på sjukhuset och hälsade på mamma, och hon var ganska hängig. Trött och kunde knappt prata.

Sen hämtade Jesper mig i stan, vi åkte och köpte chips och dipp, och min favorit: skruvar.
Såg på walk the line, hemma hos mig. Tillsammans med Tom som blev helt galen i Reese Witherspoon, han satt bokstavligen och dreglade.

Idag ska jag rida med Maja! Sen får vi se.
Imorgon ska vi äta på Dragon Palace, halva släkten känns det som, för att träffas och delvis för att fira min födelsedag. Trevligt, gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0