Helgen

Hej bloggen, jag har haft en jättetrevlig helt som spenderats ihop med min pojkvän, och ingen tid för uppdatering av bloggen har funnits.

I fredags var jag på middag hos Jespers systers (Emmas) pojkvän Andreas som fyllt 25. Det var jättemysigt, jag har aldrig träffat honom eller hans släkt förut, men det var en släkt med många småbarn så jag kände mig faktiskt hemma. Middagen bestod av tacos och kladdkaka till efterrätt, hur enkelt och rätt som helst, och med en superfamiljär känsla. Var dessvärre tvungen att lämna sällskapet klockan halv tio för att sköta om hästelihästarna. Jesper sov hos mig den kvällen.

I lördags gick jag upp klockan åtta och stack ut och fixade stallet och red med mina kära kompanjoner Lina och Maja, och på kvällen besökte jag och J en av hans kompisar som nyligen flyttat.

Söndagen bestod utav bio tillsammans med J, och varför har jag inte tänkt på detta tidigare?
Fastnade definitivt för idén att unna sig någonting mysigt eller roligt på söndagen, istället för att bara sitta hemma och dystert invänta morgondagens skolgång.
Ta det lugnt på fredagen efter veckans bravader, eller stick ut och fira din ledighet, ta tag i alla tunga grejer på exempelvis lördagen, när man har lite mer energi, och använd söndagen för att ladda upp och samla positiv energi inför en ny vecka.

Vi såg Avatar och jag har tänkt skriva ett separat inlägg om den, den väckte massor av känslor hos mig. Hade velat skriva inlägget igårkväll när det fortfarande låg nypräntat på näthinnan men tid fanns inte.



Myshelg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0