Onsdag

Hej bloggen och alla oroliga läsare!
Jag ska börja med att berätta lite om vad jag gjort nu när jag är så otroligt dålig på att uppdatera bloggen.
Har inte ens suttit vid datorn sedan i måndags, och nu har jag suttit i någon timme och kollat alla mina händelser på facebook som samlar ihop sig till en massiv klump när man inte besöker datorn på en dag.
Har besvarat pm från en del oroliga medmänniskor som undrar hur det är med min kära mamma.

Jag uppdaterade bloggen i måndags, men inte igår. Igår gick jag upp och fixade stallet, och åkte därefter in till stan, till tandläkaren. Hon berömde mina tänder, och sa att de var jättefina och ståltrådarna satt som de skulle. Bra!
Jag har ju även blekt tänderna hemma men det märkte hon inte, så jag sa ingenting om det... Nasty girl.
Efter tandläkaren gick jag på stan en stund, och vet ni, jag har tappat stingen! Jag är inte den shoppare jag en gång var! Jag provade en hel del jeans på weekday, och ett par tröjor, men det var ingenting som riktigt föll mig i smaken. Cheap Monday jeansen har så konstig passform tycker jag! Till skillnad från vissa andra, som tycker att de är de bästa. Kroppar är olika, helt enkelt!
Jag hittade dock två jättefina tröjor (tunikor) som jag köpte! En laxrosa från Cubus, och en vit från Gina Tricot. Dessutom hittade jag en supersnygg sjal på Cubus som jag köpte till mamma, som hon kan ha på huvudet när hon tappar håret sen. Om hon vill, förra gången ville hon inte ha sjal, eller peruk. Annars tar jag den! Funderar faktiskt på att köpa en likadan till, till mig själv.
Jag skulle även byta klockan jag fick av mormor i julklapp, men det är så urplockat, så jag hittade ingenting som föll mig i smaken. Hittar jag ingen behåller jag den jag fick, som faktiskt är jättefin. Jag vill bara ha en annan typ av klocka.

Hur som helst, när jag var klar på stan gick jag till sjukhuset för att hälsa på mamma. Hon låg kvar på akutavdelningen, på grund av platsbrist på Onkologen. Jag var där ett tag, mormor var där när jag kom dit, vi tittade lite på tv och såna saker. Hon var lite tröttare, men mådde bra.
I morgon kommer hon att få sin första cellgiftsbehandling.

Farmor och farfar kom under tiden jag var där. Jag valde att åka hem med Jesper, för Tom, David, Pappa, Joel, Nikita, Billy och Josef skulle också hälsa på henne. Det skulle bli vääääääldigt trångt. Som tur var blev hon förflyttad just då, till Onkologen. Det var bra, hon fick större TV hörde jag.

Nåja, jag åkte hem till Jesper och hade en good time. På kvällen åkte vi hem till mig, jag måste ju ta hand om hästarna. Han sov här, och det ska han göra inatt också.

Fick ställa klockan som vanligt (sedan mamma åkte till sjukhuset iallafall) för att gå ut till hästarna. Hade INGEN energi, men gjorde det ändå. 24 minusgrader, inte kul!!!
Sen tog jag mig en LINNTIME, låste in mig på badrummet i en timme, rakade omsorgsfullt benen, duschade, smorde in mig med lotion, fönade håret. U name it.
Det var najs.
Har varit på dåligt humör hela dagen, och har heller inte hälsat på mamma. Har inte gjort någonting alls faktiskt.
Jaja, skulle kunna skriva en roman, men ska inte utsätta er för det. Antar att det är för att jag är på dåligt humör och har en massa skit att få ur mig. Tittar just nu på nån superkass jävla film, (Jesper och barnen kollar, jag gör annat vid datorn som sagt).

Jaja, får se om jag uppdaterar mer!
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0