livet efter detta - galenskap?

Sitter hemma hos J, ensam. Ska snart åka in till stan, men kände för lite slappande i min ensamhet, titta på Sex and the City och äta glass direkt ur paketet.

Plötsligt började jag fundera väldigt mycket, och började hets-googla på livet efter döden och livet efter detta, för att se vad som fanns att läsa om ämnet. Jag började läsa om de olika momenten människor har upplevt som haft nära döden-upplevelser, och vad deras uppfattning var, samt forskarnas förklaringar.

Insåg efter ett tag att varje sida jag gick in på som handlade om ämnet var fruktansvärt omodern och designad helt utan stil och finess. Sådana sidor är oftast (eller är jag fördomsfull?) skapade av otekniska, lite flummiga människor, och jag kunde inte låta bli att undra: Är det bara freaks som tror på livet efter detta och är villiga att blotta sina tankar och erfarenheter, sin tro för att ge andra människor en gnutta hopp?
Min utbildning säger mig att sidor som dessa inte är pålitliga, och mitt förnuft säger mig detsamma.
livet efter döden.

Men - då kommer vi till en annan ståndpunkt jag har. Är min utbildning och mitt förnuft, min tro, samma sak? Tror jag vad jag är lärd att tro, vad samhället normaliserar att vi tror? Jag tror att barn och djur har en mycket större förmåga att se än vad vuxna, vanliga människor har i regel. Är det för att barn och djur inte har lärt sig de logiska förklaringarna ännu, eller är det för att de är totalt neutrala och tar till sig alla intryck, känslor och syner precis som de är, utan censurering?

För jag vet att vi censurerar, och jag är verkligen inte en människa som påstår att varje dörr som öppnas av sig själv, eller varje oväntad rysning betyder att det finns någonting oförklarligt.
Jag vet, därför att jag har själv sökt förklaringar på vad jag sett, och jag har mött människor som tvivlat på sig själva i situationer tvivlel inte är ett alternativ.

Kommentarer
Postat av: anna

Alla måste ju få tro vad dom vill och jag som sagt tror på livet efter detta.

Eftersom jag både ser och hör andar så är jag ingen tvivlare, men innan jag lärt mig hur jag ska ta till mig detta så tvivlade jag starkt på vad det var jag såg och hörde.

Jag tycker att detta med andar är en personlig utveckling för så mycket jag lärt mig av livet hade jag nog inte lärt mig annars.

Men jag är inget medium för det krävs det mycket mer träning.

Visst finns det hycklare det finns det överallt i alla former av tro.

Är du intresserad av att kontakta ett medium så har du Jörgen Gustavsson känd från "Det okända" han är svårslagen bland mediumerna. Å han e ingen hycklare.

Jag skulle vilja fråga dig en sak men kommer inte att göra det här på Bloggen. skickar ett medelande på facebook i stället.

Hoppas på att du inte tycker att jag e en knäppgök :)?

Du får ha det så bra så länge många kramar

2010-06-15 @ 22:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0