Stress, saknad och ångest.

Hej allihopa!

Hoppas alla mår bra. Idag är det min första lediga dag på sommarlovet.
Jag har ridit och fixat i stallet, sprungit in och ut med Janke som haft en hovböld vilket medför att hon inte får bli blöt om tassarna. Vädret är ju väldigt instabild, det är tråkigt för jag hade tänkt ut och springa. Väntar dock på mat just nu, känns som att äta är det enda jag gör just nu... haha.

Samtidigt känner jag en otroligt stor stress, vilket inte är något nytt men känns väldigt påträngande just nu.. Det går åt h-e med min ridning just nu, jag har ingen trailer och ingen tränare, inget sällskap i stallet och ingen motivation. Jag vill ju rida, jag tycker att det är roligt, men inte såhär! Jag vill träna och tävla och känner mig absolut inte tillfreds med att lulla i skogen! Det har lett till att jag bara ridit ca tre-fyra dagar i veckan de senaste veckorna. Det känns inte bra, och jag blir besviken på mig själv, stressad och känner mig bara allmänt hemsk. Parallelt med detta har jag lite träningsmani och får panik om jag inte springer minst två dagar i veckan.
Att vilja träna minst åtta pass per vecka går inte ihop med noll motivation.

Och det går heller inte ihop med obefintlig glädje.

Dock kan jag bjuda på mitt allra första youtube-klipp, som är på min häst som har desto mer glädje, och bus i sig... Här löshoppar hon 120, efter ett tag i allafall, när hon busat klart... Min och mamis prinsessa.



Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0