- hur gör man?

Jag har i hela mitt liv haft en låg självkänsla, och har sällan varit nöjd med mig själv. Sista tiden har det varit bättre, men nu är jag inne i en svacka igen och det är fruktansvärt! Jag blir nästan gråtfärdig när jag ser bilder av mig själv, jag tycker inte en enda är bra. Och när jag ser mig i spegeln ser jag bara vad som är fult, och vad jag inte har. Ett av de största problemen är att jag jämför mig med andra, modeller, skådespelerskor, eller bara snygga människor som finns omkring mig.

Och trots att mina vänner försöker övertala mig om att jag har fel, och trots att jag har en pojkvän som intalar mig att jag är perfekt så tycks det aldrig gå in. Och det är så himla sjukt att jag ska gå runt och ha ont i magen för att jag hela tiden tänker på vad som är fel med mig.

Det är som en sjukdom, jag vill verkligen inte, jag vet att jag inte är ful, och jag vet att hela grejen är superlöjlig, men jag kan inte få mig själv att tänka annorlunda. Det går inte, jag försöker, men det går bara inte.

Många av er som läser har säkert haft samma problem, hur gör ni? Eller har gjort. Jag är så jäkla desperat efter en lösning på det här problemet, men ingenting hjälper. Jag vill kunna njuta av livet och fånga ögonblicken, jag vill kunna vara jag utan att må dåligt.


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag känner igen mig.. Jag har också extremt dåligt självförtroende och självkänsla, men jag vet inte vart den kommer ifrån.. Jag tycker att jag är ful, trots att jag vet att jag inte är det.. Jag har aldrig någonsin varit singel, jag har alltid haft pojkvänner, så så ful kan jag ju inte vara?! Men komplimangerna sätter sig inte.. Ser också det som ett väldigt stort problem, tittar mig i spegeln varje dag och ser bara det "fula" som jag skulle vilja ändra.. Men jag vågar heller inte göra någonting åt det.. Jag har funderar på att lägga mig under kniven en massa gånger, men jag är så rädd att jag skulle bli missnöjd med resultatet eller att det inte skulle bli bättre..

2010-11-23 @ 00:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0