att ta hand om sig själv

Godmorgon fellows, idag är det tisdag. Jag sitter i skolan och ska strax ha ett slags utvecklingssamtal om vårt företag. Vi fick sovmorgon idag eftersom vi har fått jobba ganska hårt de senaste dagarna med affärsplanen. Hur som helst fick vi den klar igår, och lämnade in den. Det känns väldigt skönt.

Just nu är inte min hälsa på topp, och jag inser att det är någonting jag måste börja ta tag i nu, innan det är för sent. För jag känner att om det fortsätter i den här takten kommer jag snart att få ett riktigt sammanbrott. Jag måste verkligen sluta stressa, för som det är nu känner jag mig stressad ständigt. Det spelar ingen roll vad jag gör, ligger jag i sängen är jag ändå stressad. Enda gången jag kan slappna av är när jag är i Jespers armar.

Jag märker att saker är fel, jag är inte som jag brukar. Jag är sjuk, och har varit det ganska länge nu. Jag brukar aldrig vara sjuk, aldrig! Dessutom har det börjat ploppa upp en hel del orenhter i min hy, och jag brukar aldrig ha problem med det. Det skvallrar om att någonting inte är som det ska. Och när jag varit ute i stallet ett par gånger har jag drabbat av yrsel och illamående. Och när jag fått lite press på mig har det ibland resulterat i tårar, och panik. Har inte skrivit så mycket i bloggen på länge, inte från hjärtat. Det känns bara tråkigt att klaga.

Kommentarer
Postat av: anna

Hej Gumman!

Jag tycker som om det låter som stress. Du borde ta det lugnare, fast det e svårt. passa på nu när du e ung det e svårare när man e äldre med jobb och familj.

Du kanske tex bara kan mocka åt hästarna när du kommit hem eller rid när du känner att det skulle vara skönt att få komma ut, kanske på helgen.

Träna dig själv på att slappna av tänk på dig själv men kanske inte så mycket kroppsligt utan på din själ den ska må bra för att du/kropp ska må bra.

Livet e en enda röra men för att må bra mellan varven måste man till låta sig bara vara.

då kommer din kropp må mycket bättre och du kommer märka det ganska snart.

Stress orsakar ofta andra sjukdomar å det är det inte värt.

Lycka till! Å kram på dig

2010-10-23 @ 12:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0