on that day i knew you would die

gick in på mammas blogg lite nyss. Orkar bara läsa lite, lite. Men tänkte att jag kunde dela med mig lite i allafall; jag har ju fått väldigt många nya läsare och vissa som är intresserade kanske inte vet att mamma bloggade?

Jo, det var faktiskt jag som ledde in henne på det spåret (och skaffade bloggen åt henne, haha) och den 24 Januari 2010 skrev hon sitt första inlägg. Det sista inlägget skrev hon den 22 mars 2010, dagen innan hon dog.  Självklart läste jag hennes blogg (och hon min) och vi brukade kommentera varandras inlägg hela tiden. Hur som helst, som jag har nämnt förut så kommer jag inte ihåg speciellt mycket av mammas sjukdomstid, iallafall inte på slutet och heller inte blogginläggen. Har hört att det är normalt med minnesluckor, och jag antar att minnena kommer tillbaka allteftersom jag orkar bearbeta dem. Orkar inte minnas så mycket, inte så mycket i taget.

Stötte på ett inlägg hon skrev den 31 Januari vid 20-tiden; 

Lol!

Ett riktigt skrattrace med Linn, Jesper o Peter, sådär så man kippar efter luft (ha) och tårarna rinner, gud vad gott det gör!!!


Åh, jag saknar att skratta med dig så tårarna rinner mamma! Vad skrattade vi åt? Jag älskar dig.

Om någon vill läsa mammas blogg så finns den här.  


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag har många gånger gått tillbaka i Ninas blogg för att försöka förstå saker och ting som hände då. Jag följde hennes blogg från dagen hon började med den till dagen hon åkte till sjukhuset för sista gången. Efter den 23/ 3 2010 gick jag in på bloggen fast jag visste att det inte skulle komma något mer där, en känsla att ändå få ta del av hennes liv. En tråd att hålla fast vid. Jag saknar henne för den hon var, både för omgivningen och för sin familj. Kram till dig brorsdotter!

2011-04-03 @ 17:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0