the perfect day

idag har varit en sån där perfekt dag, en turdag. Mitt företag har gått vidare till SM i UF-företagande, och jag har shoppat och jag har varit med min pojkvän. Och i morgon kan jag sova ända till 11 om jag vill.

Så; MITT FÖRETAG HAR GÅTT VIDARE TILL SM!!!
Tjoho! Tjoho. Jag och mina kompanjoner är överlyckliga, jag orkar bara inte illustrera det just nu.

Är sjukt lycklig över dagens inköp; är en bikini, två klänningar och ett perfekt underbart skärp rikare. Och imorgon ska jag göra ännu ett fantastisk inköp. Jo, ja, jag kommer att spräcka budgeten rätt brutalt den här månaden med tanke på att mina tre småsyskon dessutom propsar på att fylla år under samma månad. Och att jag har ett vansinnigt hejdlöst shoppingbegär just nu, eftersom jag snålade något oerhört förra månaden. Två plagg blev i min ägo förra månaden. TVÅ. En jacka och ett linne. Jag var så duktig, men glömde visst bort lagen om balans. Nåja, tur att jag jobbade som en gnu förra sommaren så att jag har en fallskärm för dyra månader som denna.

Hörrni, har jag någonsin nämnt att jag har världens bästa pojkvän? Han inte bara gick och shoppade med mig, han köpte mig dessutom en klännig. "För att jag var så fin i den". Ush, jag blir rädd. Får man vara så här lycklig? Mina erfarenheter säger mig att det snart kommer att hända någonting fruktansvärt, det var ju detdär med balansen. Vi är ju nästan sliskigt lyckliga. Oförskämt. Jag citerar en favoritbok; "När livet erbjuder en dröm som är för bra för att vara sann kan man inte sörja när den tar slut." Nej. Fast jo. Låt detta aldrig ta slut.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag citerar min egen blogg från den 18 maj 2008;



"Apropå kärlek och sånt så diskuterade jag min livssituation med Anna häromdagen. Mitt resonemang löd ungefär såhär; Jag har haft ett sånt jävla flyt på sistone. Jag har fick det jobbet jag ville ha, en tillsvidaretjänst dessutom. Jag fick den lägenheten jag ville ha, inflytt inom kort. Jag har den killen jag vill ha och inga problem värda att nämnas. Jag går bara och väntar på att himlen ska rasa ner på mig. När jag delat med mig av det här så spände hon ögonen i mig och sa med allvar i rösten -"Man ska tala gott om universum. Universum hör allt man säger." Är det bäst att lyda råd eller att börja förbereda sig?"



Lyssna på Anna!

2011-04-05 @ 23:33:10
URL: http://emmabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0