- foto

hej och hå, här sitter jag och väntar på jesper och tittar på lite fotoutrustning. Tycker ju det är lite kul med foto om ni lyckats undgå det, haha, men jag är egentligen totalt kass inom området. Jag bara fotar det jag tycker är fint, har inga kunskaper och ingen utrustning. Men nu klickade jag just hem ett litet stativ (gorillapod) mest för enkelhetens skull när man vill fota outfits och sånt, jag valde en variant med SLR-zoom (?) som var lite dyrare. Dyrare = bättre tänkte jag. Ingen aning om hur det kommer att fungera men det visar sig väl när den kommer på posten :)

Men tittade runt lite på vad fotografer har för tips på utrustning och sånt, och jösses vad dyrt allting är! Well well, jag ska ju inte införskaffa någonting speciellt. Ännu.

Sen finns det ju en uppsjö med olika objektiv också, vad gör de olika objektiven? Någon fotointresserad som har några snabba tips att dela med sig av?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0