inspiration: enkel sommardukning

Hej och hå, sitter och redigerar lite bilder från gårdagen. Jag passade på att duka lite fint, det märks inte så mycket här i bloggen men jag är en sucker för inredning och sådant. Älskar fina möbler och textiler. Igår gjorde jag en väldigt snabb och enkel sommardukning som alla kan göra på ett kick.

Jag använde endast två ljusrosa löpare och vita pappersservietter (det blir så jobbigt att tvätta och stryka tygservietter om man ska använda det varje gång), och sedan en vanlig tallrik för varmrätt och en djup skål till förrätten. Skulle dock varit snyggare med minde tallrikar till förrätten, men då vi åt sallad var dessa mest praktiska. Syrenerna plockade jag från våra buskar. Tog typ tio minuter. By the way, vi åt med bestick också, jag lovar. Hade bara inte lagt ut dem när jag tog bilderna. 

Nu ska jag skutta iväg och göra mig i ordning för att sedan åka in och hälsa på farfar på sjukhuset. Därefter blir det gymmet.  



Kommentarer
Postat av: Amanda

Fint!

2011-06-09 @ 20:57:57
URL: http://amandafoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0