Oväntat besök på sängbordet



I morse har jag softat järnet. Vaknade när Jesper åkte till jobbet och kunde inte somna om sedan, så gjorde något jag inte har gjort på FLERA ÅR. Det är ju bedrövligt. Jag hämtade en bok och läste. Jag har allvarligt talat haft så fullt upp de senaste åren att jag inte HUNNIT eller haft ro till att läsa en enda jäkla bok, förutom om det har varit obligatoriskt i skolan. Men nu, hur som helst, tog jag med mig en mörk chokladkaka och den här boken ner till sängen och läste. Det var faktiskt riktigt skönt, och jag tror att det är bra av flera anledningar att läsa: Vokabuläret (?) förbättras, man får inspiration, man får igång tankeverksamheten och så vidare. Har en hel samling Marian Keyes-böcker här hemma, min mamma var ett stort fan. Jag själv, däremot har inte fastnat riktigt lika mycket för hennes författarskap, men den här gången gillar jag den mer än någonsin. Kanske för att jag har blivit äldre. Min mor hade ju faktiskt en ganska fläckfritt bra smak gällande det mesta. Marian är nog smart i allafall, för man blir ju lockad att läsa av att bara kasta en blick på framsidan. (För er som är inte vet det har hon på varje bokframsida en kvinna i klänning, fast man får inte se ansiktet).

Fick dåligt samvete för att jag åt choklad, så tänkte ut och springa. Sitter faktiskt i löparkläderna, men det regnar ju. Ikväll blir det vinkväll med vuxna människor, är lite skeptisk. Men det blir säkert kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0