- inspire me

känner att jag har lite av en bloggtorka just för tillfället. Kanske är det för att jag är sjuk, har mycket att göra, företaget kräver mycket, kanske för någonting annat.

idag har vi (jag och Sophia, Angelica var sjuk) jobbat med företaget och förberett och planerat inför mässan som äger rum på Fyrishov den 24 Mars. ALLA är välkomna dit, fråga mig om en biljett så fixar jag gratis inträde! Denna mässa är det största vi kommer att göra den här terminen, såvida vi inte kommer till SM vilket vi hoppas och vill. Hur som helst, jag berättar mer om det senare.

Åter till bloggtorkan. Det är lite som en ond cirkel. Varför bloggar man? Uppmärksamhet, ro, uttrycksfrihet, utlopp för tankarna, feedback, bekräftelse?
Ja, kanske lite av varje. JAG bloggar nog mycket dels för att jag tänker på så himla mycket, dels för att jag vill synas/få bekräftelse. Jag erkänner. Men det är något vi alla behöver, och jag tror att majoriteten av alla som bloggar gör det för att synas. Jag älskar att blogga, för att exempelvis rensa tankarna och för att få respons. Och det är det ganska tomt på just nu, antagligen just för att jag inte har någonting intressant att blogga om för tillfället. Därför bildar det en ond cirkel.

SÅ; därför tänkte jag att NI kan inspirera mig. Ställ en fråga så kan jag ha frågestund, eller skriv ner en tanke ni tror kan intressera mig, eller vad som helst. Om du bloggar, vad har du för speciella knep och idéer?

Nu ska jag gå och sova för jag är jättetrött. Sov gott!



Naturligtvis bloggar jag inte om jag inte känner för det eller inte vill, så detta handlar inte om att blogga för bloggandets skull.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva om minnen du har :)? Med familjen, exempelvis?

2011-03-14 @ 21:35:11
Postat av: Emma

Snygg sotning!



Jag vet inte riktigt varför jag bloggar. Hoppar jag över en dag känns det jättekonstigt =) Minns inte varför jag började heller, var så länge sen. Men jag antar att jag gillar att ösa ut åsikter =) och få respons förstås! Sen älskar jag att jag kan backa tillbaka i bloggen och kolla vad jag gjorde för exakt ett, två, tre eller fyra år sen. Skulle blogg.se försvinna så skulle det vara fruktansvärt, det är ju som min dagbok!

2011-03-15 @ 23:40:34
URL: http://emmabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0