jag är så trött

Precis som rubriken lyder: Jag är så trött. Jag är så himla trött. Och stressad. Det handlar om skolan, företaget och hästen. Det är så himla mycket hela tiden, man längtar bara efter att få slippa allt hela tiden (dock inte företaget, längtar till SM). Men jag märker att en hel drös med ungdomar delar min känsla - alla ungdomar verkar vara så himla trötta och stressade hela tiden!

Är det så att det är vi som är lata tonåringar som inte vet någonting om att arbeta hårt, eller kan det vara så att all press på att prestera bra, vara perfekt och hinna med allt och alla är för stor? Pressar skolorna oss för hårt? Eller vad är det som händer när 17-20-åringar blir utbrända? Någonting är det i allafall som inte stämmer. I mitt fall tror jag att det är jag som multitaskar för mycket, jag försöker klämma in olika liv i ett. Jag har för många intressen, för många plikter och för mycket att göra på en dag. Dessutom vill jag verkligen ha bra betyg.

Just nu går allt i 190 så det finns helt enkelt ingen tid till att "pausa". Jag kommer att få vila på onsdag kväll, typ. Men nu bortprioriterar jag träningen. Annars om jag är stressad brukar jag försöka ta en "hemmahelg", göra ingenting och ta det lugnt. Försöka komma ikapp lite skolarbete hemma kanske. Ta lite egen tid. Har inte haft tid med någonting på ett tag nu, har velat måla naglarna i 2,5 vecka! Är inte det sjukt? Haha.

Hur känner ni, känner ni er stressade, och vad gör er stressade? Vad gör ni då? Kram på er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0