But when you give me love I have no fear of hights. No fear of the deep blue sea, although I know it could drown me.




Vaknade i morse till snö, 7-dagarsvecka, måndagshopplöshet och vissheten om att jag drunknar i feta inlämningsuppgifter och prov. Addera bottenlåg självkänsla och känsla av fulhet samt distans från det riktiga jaget. Krydda med lite matematik C, så har ni vispat ihop dagens humör.

MEN. Jag envisas ju med att livet är vad man gör det till (subtrahera det opåverkbara) så nu har jag kommit hem, sett en skymt av solen, druckit lite te, hoppat i mjukisarna och tänker beta av någon skoluppgift. Och i morgon är en ny dag. Och trots att allt känns skit så finns det ju faktiskt positiva saker som väger upp. Negativt: Att plugg, för lite ledighet, missnöjd med mig själv. Positivt: Flytten, våren, kärleken, studenten, sommaren.


Kommentarer
Postat av: AvB

Tro mig att få stå där på studenten en fin sommar dag och vara klar med allt är en känsla värt att kämpa för. Att kämpa med personliga problem vet jag är väldigt tufft, det jag själv tänker på när man inte känner sig trygg med sig själv är och tänka på folk som har det sämre än sig själv. Det finns väldigt mycket människor som bor värre än oss och det måste betyda att vi har det ganska bra? Det är just sånna här små saker som gör livet lättare under tuffa stunder. Däremot Matte C, det e galet tungt, det håller jag med om :)

2012-03-20 @ 00:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0